Jak wymyślić dobrą nazwę Twojej strony?

Jak wymyślić dobrą nazwę Twojej strony?

Dobrze wymyślona domena, to inaczej mówią, dobrze dobrana nazwa dla Twojej strony internetowej.

Nie komplikuj nazwy domeny

Dobrze wybrana domena, powinna odzwierciedlać tematykę Twoich usług, czy produktów , które sprzedajesz.

np. sprzedajesz tylko buty dla kobiet to nie nazywaj swojego e-sklepu

www.polskagalanteria.pl bo i nazwa jest bardzo szeroko pojmowana, jak i samo słowo galanteria, dziś jest rzadko używana. O wiele lepiej będzie, jak swój e-sklep nazwiesz np. www.butydamskieolsztyn.pl. Tak dobrana domena będzie wprost informowała, co sprzedajesz, a dodatkowo nazwa miasta, w którym sprzedajesz, dobrze wpłynie na pozycjonowanie tej domeny lokalnie, zawężając ją do obszaru Olsztyna.

Resumując domena powinna:

– odzwierciedlać to, co sprzedajesz lub świadczysz

– być łatwa do zapamiętania

– zawierać słowo kluczowe, na które chcesz się pozycjonować w naszym przypadku będzie to fraza „buty damskie” i „Olsztyn”

Jeśli nie masz pomysłu

Jeśli nie wiesz jeszcze, co chcesz robić czy sprzedawać online, to dobrym pomysłem na wybór domeny, jest użycie w jej nazwie, tytułu twojej firmy czy działalności gospodarczej.

I dobrze też jest, aby nazwa Twojej firmy, miała kluczową frazę, na którą chcesz się pozycjonować.

np. Twoja firma nazywa się Hurtowania butów damskich Ryszard Nowak

a nazwa Twojej domeny będzie miała tytuł: www.hurtowaniabutowdamskicholsztyn.pl.

Jeśli wszystkie kombinacje nazwy domeny są zajęte , w Olsztynie jest już hurtownia obuwnicza, inne sklepy online już używają frazy „obuwie damskie” to użyj w nazwie domeny liczby.

np. www.hurtowaniaobuwiaolsztyn24.pl

Pamiętaj o tym, że dobra domena, to prosta w jej nazwie.

Nazwy domeny nie może być podchwytliwa

Nie wymyślaj nazwy domeny, która już istnieje i ma zbudowaną odpowiednią markę. Na przykład tworzysz swój market place a nazwę dla niego robisz tak:

www.allegro24.pl

Z pozoru to fajnie brzmi, ale wykorzystujesz już słowo „allegro” , które silnie przynależy, już do danej firmy. Jeśli ta nazwa jest zastrzeżona i opatentowana, możesz narazić się na konsekwencje prawne. Nie rób tego.

Dobra nazwa powinna być łatwa do zapamiętania

To bardzo ważny wyznacznik w jej wymyśleniu. Na pewno miałeś już takie sytuacje, że nazwa e-sklepu była tak skomplikowana, że po pierwsze była ona trudna do wypowiedzenia, a po drugie nazwa była trudna do zapamiętania.

Gdzieś , kiedyś słyszałeś o jakiejś firmie ale właśnie przez jej skomplikowaną budowę domeny, nie mogłeś sobie przypomnieć.

Więc, jak masz już jakiś pomysł na nazwę e-sklepu , spotkaj się z kolegą i porozmawiaj o jej nazwie, zapytaj co o tym sądzi. Świetnym sprawdzianem na nazwę domeny jest jej prezentacja rodzinie. Obserwuj reakcje, dopytaj czy mogą powtórzyć ją, jak by wpisali jej treść do przeglądarki. Jeśli wszystkie te elementy spełnia nazwa Twojej strony, możesz się cieszyć, że masz już nawę domeny.

Bądź oryginalny

Z jednej strony, sprawdź czy nazwa którą wymyślisz, nie jest już przez kogoś używana, ale pamiętaj ,żeby ona była unikatowa.

Często możesz użyć swojego imienia i nazwiska i dodać tytuł produktu czy usługi.

np. www.katarzynanowakprawnik.pl

Tak skonstruowana domena, świetnie może wpłynąć na zbudowanie Twojej marki osobistej.

Możesz to być też użycie nazw opisowych.

np. www.prawnikolsztyn.pl

A możesz nawet zaryzykować i stworzyć nazwę domeny od pierwszych liter Twojego imienia i nazwiska.

np. www.kn.pl

bo podobnie zrobił to restaurator KFC czy producent odzieży H&M.

Na koniec, warto sprawdzić nazwę domeny w wyszukiwarce.

Po tym, sprawdź dostępność domeny u sprzedawców domen.

Sprawdź też, czy nazwa Twojej domeny nie jest już zastrzeżona.

Napisz do nas