Dobrze wybrany serwer, inaczej mówiąc hosting, ma duże znaczenie w pozycjonowaniu się w Google.
Szybkość ładowania się strony online
Przede wszystkim, dobrze działający serwer, wpływa na szybkość wyświetlania Twojej strony online.
Szybkość serwera i jego znaczenie na pozycjonowanie się, od wielu lat jest nagłaśniane przez Google.
Google ocenia Twoją stronę i mierzy czas, jak szybko renderuje Twoją stronę. Szybkość serwera wpływa na jej wyświetlenia. Przypominasz sobie , że nie raz wchodziłeś na na czyjś e-sklep, i długo musiałeś czekać aż ona cała wyświetli się na Twoim ekranie.
Im lepszy serwer, tym szybciej strona online się wyświetli i tym bardziej Twój klient będzie zachęcony do jej przeglądania.
Uważa się ,że dobrze działająca strona online, która ma dobry serwer, powinna wyświetlać się w ciągu 3 sekund od zapytania, i to daje gwarancję dużej konwersji.
Bezpieczeństwo dla Twojej strony dzięki dobremu serwerowi
Jeśli Twoja strona jest dobrze zakodowana, ale nie jest dobrze zrobiona, pod względem bezpieczeństwa, to nie licz na szybkie i skuteczne zajęcie wysokich wyników w pozycjonowaniu się, w Google.
Zadbaj aby Twój deweloper, na bieżąco badał wydajność i bezpieczeństwo działania Twojego , wykupionego przez Cienie,serwera w danej firmie.
Musisz też pamiętać, że serwer powinien być dobrze zabezpieczony przed atakami hakerskimi.
Jeśli atak hakerski jest skuteczny i haker włamie się na Twój serwer, to może bardzo negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie się Twojego e-sklepu. Dla Googla będzie to znak, że Twoja strona jest niebezpieczna.
Stabilność strony internetowej
Zadbaj przed kupnem serwera, aby Twój serwer był stabilny i często robił kopię zapasową Twojej strony online. Bo jeśli zdarzy Ci się atak na Twoją stronę, to dla Google będzie ostrzeżenie. I przerwa w wyświetlaniu się Twojego e-sklepu w rankingu stron, mocno spadnie a reklamy Twojej strony w Google Ads przestaną działać. Jeśli będziesz miał najświeższą kopię zapasową Twojej strony online, jej ponowne załadowanie, od ataku, nie przeciągnie się w czasie. A jak już wiesz, na tym etapie czytania wpisu, że im szybciej strona internetowa ponownie jest aktywna, tym mniej stracisz na pozycjonowaniu się w Google.
PING
Dobry PING serwera ma wpływ na wyświetlanie się Twojego e-sklepu. PING to czas reakcji serwera na zapytania Twoich klientów. Jeśli Twój serwer ma słabe pingi to użytkownikowi znajdującemu się na przykład w USA Twoja strona będzie się długo ładować w przeglądarce. Według badań specjalistów od Google, istnieje znaczące współdziałanie pomiędzy szybkością reakcji serwera na zapytania, a pozycjonowanie się w Google. Są od tego odpowiednie narzędzia , udostępnione przez Google, które mierzą szybkość działania Twojej strony. Sprawdzaj i korzystaj z nich regularnie.
Globalny adres IP
Google, na swoich stronach i na kanale Youtube, informuje, że to gdzie jesteś i gdzie jest Twój serwer, ma istotne znaczenie na lokalne wyświetlanie się Twojego e-sklepu czy strony online, w wyszukiwarkach Google. Jeśli chcesz być wysoko pozycjonowany w okolicy, a świadczysz np. usługi lokalnie jako fryzjer, lekarz czy prawnik, i zależy Ci na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, to zapytaj na linii technicznej firmy od serwera, czy Twoje IP wyświetla się na obszarze na terenie Polski oraz w danej okolicy, w której pracujesz i sprzedajesz lokalnie.
Sprawdź jakie inne strony korzystają z hostingu z którego Ty sam korzystasz
Firmy sprzedające hostingi mają wielu klientów. Często może być tak, że pliki przechowywane na serwerze, są sąsiadami, strony internetowej Twojego sąsiada, który też tam ma wykupiony hosting.
I jeśli strona Twojego sąsiada jest zawirusowana, czy ma częste problemy techniczne, to może mieć to istotny wpływ na bezproblemowe działanie i wyświetlanie się Twojej strony online. Google widzi takie zjawisko i raczej chroni pozycjonowanie się Twojej strony online, ale warto o tym pamiętać i zawczasu o to zapytać i zadbać, zwłaszcza jeśli masz serwer współdzielony i współdzielone adresy IP, ze stroną sąsiada.